Energi

Ladestandere - etablering og drift

Publiceret 15-07-2024

Skolen bevarer sin frihed og fleksibilitet ved selv at eje de ladestandere, som står på skolens grund, og ved at indgå en driftsaftale helt uden bindinger

Energi Fyn tilbyder en ladeløsning til Skoleindkøbs medlemmer, som dækker behovet for opladning af skolens elbiler og for medarbejdere, elever og kursister samt eventuelt gæster.

Samarbejdet med den enkelte skole starter med at vurdere behovet og placeringen på skolens område, dette for at kunne tage højde for den mest optimale ladeløsning:

  • Vurdering af behov/ladekapacit
  • Gennemgang af mulige placeringer
  • Hensyntagen til evt. eksisterende løsning

I forlængelse heraf afklarer Energi Fyn og skolen alle de tekniske elementer, så som:

  • Leveringsomfang
  • Belastningsprofil på el-tavlen
  • Kabelføring og eventuelt gravearbejde til ladestanderne (herunder evt. fremtidssikring med ekstra kabelføring, som vil gøre det nemt at udvide med flere ladestandere)

Etableringen

I rammeaftalen med Skoleindkøb tilbyder Energi Fyn, at skolen kan vælge den installationsløsning som passer bedst af følgende tre muligheder:

  1. Skolen bruger egen el-installatør og står dermed selv for installation af ladebokse og etableringsarbejdet m.m. Levering af ladebokse, standere samt endelig idriftsættelse varetages af Energi Fyns samarbejdspartner.

  2. Energi Fyns samarbejdspartner udfører etablering inkl. eventuelt grave-arbejde samt installation og idriftsættelse. De praktiske forhold aftales direkte med samarbejdspartneren, som fakturerer skolen direkte. Energi Fyn leverer kun ladebokse, standere m.m.

  3. 100% ladeklar - er løsningen, hvor Energi Fyn har hele ansvaret for den samlede leverance, dvs. gravearbejde, etablering samt installation og idriftsættelse til den færdige løsning.

Driften

Energi Fyns ladeløsning har mange fordele:

  • Skolen fastsætter selv opladningsprisen pr. kWh
  • Ladeprisen kan differentieres for hhv. medarbejdere, elever/kursister samt gæster
  • Opladningsindtægterne kan ske automatisk eller manuelt til skolens bankkonto
  • Refusion af elafgift godtgøres ved hver opladning
  • Fuld kontrol og adgang til ladestanderne
  • Enkel administration
  • Opladning via Monta app og RFID-kort (kontaktløst betalingskort)
  • Hvis skolen i forvejen har ladebokse, kan de - uden beregning - skiftes til drift hos Energi Fyn (af praktiske grunde skal ladeboksene være godkendt af Monta)
  • Der er ingen bindingsperiode på aftalen

Skoleindkøb har aftale om særpriser på ladebokse og tilbehør samt på en serviceaftale med administration, service og support.

For yderligere information eller en aftale om uforpligtende besøg, kontakt:

              

Svend Dover                 Hans-Jørgen Hansen
Tlf. 40 41 85 85             Tlf. 40 34 18 56
sdo@energifyn.dk          hjh@energifyn.dk